Sydjysk Damematch

Finalen i Sydjysk Damematch 2023

10 golfspillere fra Sønderborg Golfklub har i foråret kvalificeret sig til at spille finale i Sydjysk Damematch.

Finalen blev i år afholdt i strålende september-vejr på vores egen bane den 8. september, hvor i alt 69 glade golfpiger var klar til gunstart kl. 14.

Følgende havde i løbet af foråret kvalificeret sig efter de 5 spillede runder i foråret (ud af de 5 runder var 3 bedste tællende):

A-rækken B-rækken C-rækken
Ditte Marie Madsen (over all)
Camilla Schanz Elsebeth Nørgaard

Mie Høher (afbud)
Cilli Andersen

Joan Pallesen Chong Nam Skov

Gaby Ewers (afbud)
Lone Junker-Hansen

Lisbeth T. Christensen (afbud)
Hanne Bryld (afbud)
Helle Obeling

Hanne Thaysen

Christina Nissen (afbud)
Sonja Jacobsen

På finaledagen blev der spillet i 3 lige store rækker.

Stort tillykke til de bedste spillere fra Sønderborg Golfklub:

• Camilla Schanz nr. 2 i A-rækken
  • Elsebeth Nørgaard nr. 1 i B-rækken
  • Sonja Jacobsen nr. 1 i C-rækken

I år blev der også udråbt en klub-vinder, som blev fundet ved at tage gennemsnittet af alle resultaterne for spillerne fra de enkelte klubber. Vi havde nok en smule hjemmebanefordel og vandt ”pokalen” med et gennemsnit på 32,50. Tillykke til alle.

Eftermiddagen startede ca. kl. 13 med kaffe og kage (kagebord). Tak til alle kagebagerne for de lækre kager, som næsten blev spist op. Tusind tak til de fire hjælpere, som dækkede et flot kagebord, servicerede, sørgede for oprydning og slutteligt dækkede op i klubhuset til aftensmaden.

Rundt om puttinggren var sat 18 flag påført flight-nummer. Efter velkomst gik alle til deres "flight-flag”, og fulgtes flightvis sammen ud til hullerne.

Vores bane stod bare så flot, og vi fik mange begejstrede tilbagemeldinger og stor ros. Også tak til Susanne og Troels, som servicerede og hjalp vores gæster, og til Helle Obeling for det store arbejde med indtastning.

Nye hjælpere kom sidst på eftermiddagen, og alt stod klar til spisning, da spillerne kom ind efter en varm og solrig runde. Der blev serveret lækre platter fra delikatessen i Dagli'Brugsen, Fynshav.

Tusinde tak – alle blev så godt opvartet med både mad og drikke.

TAK til jer alle for den store hjælp, også med oprydning.

Hanne Bryld / Elsebeth Nørgaard

Om Sydjysk Damematch

Formålet med Sydjysk Damematch er at give damespillere med forskellige handicaps mulighed for at deltage i præmiegivende match på tværs af klubberne i det sydlige Danmark - og dermed understøtte kendskabet til hinandens klubber og udvikle sociale relationer.

Kvalifikation

Klubber repræsenteret:
Nordborg Golfklub, Sønderborg Golfklub, Benniksgaard Golfklub, Tønder Golfklub, Aabenraa Golfklub, Haderslev Golfklub, Royal Oak og Sønderjyllands Golfklub.

Hver klub

• fastlægger inden sæsonen 5 spilledatoer, som skal afholdes inden primo august. Af disse 5 runder er de 3 bedste resultater tællende i forhold til at kvalificere sig til finalen
  • har 10 pladser i finalen
  • bestemmer, hvordan man vil fordele de 10 pladser.

Finale

• Alle kan deltage i finalen uanset handicap, dog spilles til max. HCP 45, og matchen er HCP-regulerende.
  • Finalen spilles i 3 lige store rækker A, B og C.
  • Finalen afvikles på skift i de deltagende klubber.
  • Deltagergebyr: Greenfee + forplejning – begge dele fastlægges af finalearrangøren.
  • Hver deltagende klub betaler 500 kr. i præmiegebyr (Dameklubben betaler dette gebyr).
  • Der er præmie til 3 vindere i hver række.
  • Finalearrangøren afgør præmiestørrelsen og evt. konkurrencer i matchen (tættest på flag, streg eller andet).
  • Finalerundens turneringsform fastlægges af den klub, hvor matchen afholdes.