Baneåbning og bagmærker

Baneåbning

Torsdag eftermiddag den 30. marts åbner banen officielt for sæsonen 2017.

Alle greens, teesteder og bunkere vil være i spil - dog med undtagelse af enkelte bunkere med vandskader.
Der henstilles fortsat til oplæg på fairway og andre tætklippede arealer frem til og med onsdag den 12. april.

Boldopsamlingen på drivingrange genoptages ligeledes senest fredag.

Samtidig med indførelsen af ovennævnte vil det igen være muligt at regulere handicaps.

I den forbindelse er det vigtigt at pointere, at "private" runder kun er tællende til regulering såfremt man INDEN rundens start har annonceret runden som en EDS-runde overfor sin markør og dette uanset om runden afsluttes med 20 eller 40 point.
Vi ser desværre mange eksempler på, at spillere afleverer scores bedre end handicap uden at have annonceret runden som EDS - dette er IKKE tilladt.

Udskrift af scorekort

Ved udskrift af scorekort fra touch skærmen i klubhuset vil GolfBox fremover vælge teested for den enkelte spiller ud fra det anbefalede teested i forhold til spillerens handicap. Såfremt man ønsker at spille fra et andet teested end det anbefalede skal man således huske at skifte teested på skærmen.
Det anbefalede teested for den enkelte spiller fremgår af denne tabel:

Teested 50 55 58 62
Herrer, hdc. > 36 26.1 - 36 10.1 - 26.0 < 10
Damer, hdc. > 10 < 10.1

Lokale regler

Klubbens Lokale regler er blevet opdateret.
Den vigtigste ændring er pkt. 6, som omhandler 14. hul, hvor out-of-bounds pælene i venstre side er erstattet med markeringer for miljøfølsomt område. Samtidig er tilføjet et nyt pkt. 10, som omhandler en bold der ligger på green og flyttes uforsætligt.

De Lokale regler kan læses her.

Indtil videre er der også indført midlertidige Lokale regler omkring lejeforbedring og nogle bunkers.

Bagmærker

Bagmærker for sæsonen 2017 er klar til udlevering og kan afhentes i sekretariatet i åbningstiden - naturligvis under forudsætning af, at kontingentet er betalt!

Fra og med 10. april er det ikke tilladt at spille på banen uden synligt 2017 bagmærke. Banekontrol vil forekomme.