Baneudvalget orienterer

Vinteren står for døren, og der evalueres fra baneudvalget på visionerne for banen.

Hul 4: Etablering af vandhazard mellem dame og herre teestederne. Løsningen blev et permanent roughareal primært til gene for de langtslående (skævt teeslag fra hul 3). Ideen med at udvide greenen i retning søen er ikke skrinlagt.

Hul 8: Ved indgangen til sæsonen 2014 (efter etablering af det nye vandløb) mener vi i baneudvalget, at hullet er blevet et signaturhul i Alssund GK.

Hul 12: Det ser ud til at problemet med tilfældigt vand i bunden af fairway er løst ved etableringen af den permanente vandhazard samme sted.

Hul 17: Baneudvalget overvejer fortsat en etablering af ny bunker længere fremme end den sløjfede højre fairwaybunker, og sløjfning af den lille fairwaybunker i venstre side.

Alle teesteder er gennemgået, og de fleste røde og gule er ændret nogle meter, og der er etableret blå og hvide teesteder. Efterfølgende er banen den 22. oktober 2013 blevet ratet, og vi afventer spændt resultatet fra DGU's ratingteam. Den ændrede rating vil blive gældende fra sæsonstart 2014. Der skal ligeledes også internt ændres på hullernes handicapnøgle. Materialet hertil indsamles ved hjælp af indleverede scorekort, hvorefter den gennemsnitlige score på hullet bestemmer handicap nøglen.

Næste år vil ikke indeholde så mange ændringer på banen som dette år. Vi vil koncentrere os om at få banen til at fremstå skarp og velplejet.

Allerede nu har Adam valgt at etablere vintergreens. HUSK!! Der må under ingen omstændigheder spilles til frosne greens. Vi kender ikke vinterens forløb, hvorfor vi ikke kan informeres om, hvornår vintergreens permanent tages i brug. Vi vil informere om diverse vintertiltag, såsom oplæg på fairway, brug af måtter, ibrugtagning af vinterteesteder, ophør af boldopsamling osv. løbende. Klubbens vinterregler/etikette skal overholdes. Det er Alssund GK uvedkommende, hvorvidt der ændres på vinter-spil-regler i klubberne i klubben.

Det har på trods af den sene start på sommersæsonen været en dejlig sæson. Banen har sæsonen igennem været fremragende plejet til glæde for medlemmer og gæster. En STOR TAK til vort greenkeeperteam.

Greenkeepernes vinterforberedelser står for døren. Maskinparken rengøres ekstraordinært. Klippeled demonteres og sendes til slibning, olieskift, filterskift foretages efterhånden som maskinen tages ud af drift. Vandingsanlægget tømmes og hovedpumpen, der trykker vandet til samtlige dyser afmonteres og sendes til service, første gang efter 14 års tjeneste. Det resulterer i, at der ikke vil være vaskevand til rådighed for rengøring af golfudstyr ved bagrummet.

På personalefronten har vi haft hjælp af Adams søster, Natalie, i ca. 8 uger til stor tilfredshed for alle. Der vil blive ansat en ny greenkeeper som afløser for Karsten der rejste tidligere på året. Vi vil i den proces vægte mekanikerkompetencer højt, så vi i højere grad selv kan holde maskinparken kørende.

/Baneudvalget