Etikette på golfbanen

Der er tre officielle klubber i klubben, senior- dame- og herreklub. Derudover er der efterhånden opstået adskillige andre uofficielle klubber.

Det er dejligt, at banen bliver benyttet rigtig meget, men der er behov for en opstramning af klubbernes adfærd. ”Problemet” er, at flere af klubberne ønsker en "næsten gunstart" for at opretholde et socialt samvær efter golfrunden. Det medfører, at en runde startes ikke alene på hul 1 og 10, hvilket er ret almindeligt, men der startes hos os også på de fleste øvrige huller nærmest klubhuset, som f.eks. hullerne 2,3,8,9,10,11,13 og 18.

Dette resulterer i en ret stor besværliggørelse af udførelsen af greenkeepernes arbejde, der jo er ubetinget nødvendig for golfrundens nydelse. Det er besværligt at tilrettelægge dagens arbejde, hvorfor der henstilles til at vise større hensyn og forståelse for greenkeeperens opgaver. Der skal udvises tålmodighed på teestedet, såfremt en greenkeeper er i færd med sit job og derfor ikke umiddelbart gør tegn og straks går til side for spillerne. Der må gerne gå nogle minutter, og golfspilleren må under ingen omstændigheder slå til bolden, inden der er givet signal fra greenkeeperen.

En anden meget vigtig ting er, at der tages stort hensyn til greenfee-spillere, der absolut bør have en positiv oplevelse på vor golfbane.

/Baneudvalget