Opstart elitegolf

Elitegolf i Sønderborg Golfklub.

Elitegolf i Sønderborg Golfklub er først og fremmest et fællesskab bygget omkring en seriøs tilgang til at spille golf. Det centrale er ønsket og ambitionen om at forbedre sit spil. Man behøves ikke have et handicap på et enkelt ciffer, men man må gerne have ambitionen om at få det.

Elitetræningen er målrettet mod at forbedre den enkeltes kompetencer, golf er jo en individuel idrætsgren. Alligevel er holdet og fællesskabet i høj grad i centrum. Man hjælper hinanden med tips, feedback og øvelser, og selvom der er konkurrence, glæder man sig også over hinandens succeser. Vores Pro, Troels Thybo, tilrettelægger træningen med fokus på den enkeltes udvikling og integrerer blandt andet data fra Trackman i feedback´en. Der er een ugentlig fællestræning med holdet som suppleres med individuel træning og spil på banen.

Holdet spiller i år i 5. division, hvor turneringen består af ude og hjemmekampe mod Kolding og Tønder. Efter flere års nedadgående tendens er ambitionen en oprykning til 4. division.

Sæsonen startes op med et spillermøde i klubhuset d. 27/3 kl. 10.00, hvor alle interesserede er velkomne.