Junior

• Junior

Juniorafdelingen rummer børn i alderen 6 til 18 år, og det er i niveau lige fra sandkassehold til elitehold.

Alssund Golfklubs juniorer iført deres spilletøj sponsoreret af Mens Cut, Tandlægerne Sundhedshuset og Danfoss.

Her er der plads til alle, uanset om det er på hyggeplan eller den seriøse spiller med høje mål. Vi skaber sociale relationer og rart samvær på tværs af børnene, og planlægger de rigtige træningsmuligheder for den enkelte. Vi sætter ekstra fokus på pigegolf, som udmærker sig i de nære venskaber, og der er flere tilbud om PigeCamps, som giver varige og uforglemmelige oplevelser for alle deltagere.

Juniorudvalget er sammensat af personer, der varetager hver deres opgaver fordelt på træning, økonomi, turnering og sociale arrangementer. Vi er meget interesseret i mere hjælp til alle grupper. Da vi ønsker en god kontakt til hver juniors familie, ser vi gerne, at forældrene overværer lidt af træningen en gang imellem. Der skal være tid til god snak og godt samvær med alle.

De juniorer, der ikke har udstyr, kan låne. Ligeledes kan nye juniorer prøve at træne med nogle gange for at se, om spillet og atmosfæren er noget for ham/hende. Vi har altid en ”gammel” spiller, som tager sig af en ny spiller.

Sønderborg Golfklubs Juniorer sponsoreres af Broager Sparekasse.