Klubben

På øen Als, ikke langt fra Sønderborg og Augustenborg, ligger Sønderborg Golfklub

Golfbanen er omkranset af naturskønne områder, og grænser op til et fredet vandområde, hvor man kan opleve store rovfugle og vildgæs. Tidligt om morgenen kan man opleve rådyr og ræve. I banens søer er der karper, som deler føden med de store svaner, som hersker i både sø– og baneområdet. Der er en storslået udsigt over våd– og naturområdet Miang Dam, og banen har et spændende og afvekslende hulforløb, i et let kuperet terræn med gamle læhegn og åbne engstrækninger. Banen er let at gå, og kan spilles hele året når vejret tillader det.

Sønderborg Golfklub blev stiftet i 1980 under navnet Alssund Golfklub, og har senest i 2011 købt golfanlægget, som tidligere var forpagtet. Anlægget byder på en 18-hullers bane, en par-3 bane (Pay & Play), driving range (med gratis brug af bolde), putting green, indspilsgreen, øveområde, stort klubhus og lade med bagrum. Par-3-banen egner sig især til spillere, som endnu ikke har erhvervet sig det Grønne Kort. Endvidere afholdes der flere arrangementer på banen for virksomheder, juniorer, voksne, nybegyndere mv.

I klubben er godt og respektabelt samvær i højsædet. Golf er en Gentleman Sport og etikette-reglerne prioriterer vi højt. Dress Code er ikke strengt overholdt, men vi foretrækker golftøj eller anden sportslig beklædning.

I klubhuset findes sekretariat og check-in, og der er hyggelige stuer med TV. Der er også automater med søde sager, varme og kolde drikke, øl og sodavand.
Udenfor er der udsigts-terrasse, hvorfra man kan følge nogle af banens huller. Overfor klubhuset findes en velassorteret Proshop, omklædningsrum med toilet og bad, og en mellemgang med informationer til gæster, medlemmer og alle klubber-i-klubben.